Annons

Du är här

Helena Rustas

”Jag är supertaggad!”

Publicerad8 november 2017  Text Klara Möller Norén

Medarbetaren

Marknadskoordinatorn Helena Rustas arbetar med att marknadsföra Brandskyddsföreningens utbildningar, seminarier, konferenser och produkter. Hon ser fram emot att börja realisera idéer och skörda frukterna av allt förberedande arbete.

Vad gör en marknadskoordinator?

– Jag arbetar med att marknadsföra Brandskyddsföreningens utbildningar, seminarier, konferenser och produkter. Mitt största fokus är Heta Arbeten, eftersom det är en av Brandskyddsföreningens största affärer. En av mina viktigaste uppgifter är att stärka och sprida varumärket Heta Arbeten på olika sätt.

Vad menas med att stärka ett varumärke?

– Att se till att alla som berörs av Heta Arbeten vet vad det innebär, inte bara de som utbildar och de som går utbildningar, utan även alla som beställer tjänster. Det kan till exempel vara bostadsrättsföreningar eller företagare. Försäkringsbolagen är också viktiga, de har ju krav på Heta Arbeten i sina villkor. Alla ska ha koll på kopplingen till Brandskyddsföreningen och se oss som den trovärdiga avsändaren.

Vad är roligast med ditt jobb?

– Många saker! Ett, att jag får vara med från ax till limpa; följa projekt från idé hela vägen till färdigt material. Jag har precis varit med och tagit fram två filmer om Heta Arbeten som togs emot med spontana applåder, jättehärligt! Jag gillar också att ha många kontaktytor, både inom Brandskyddsföreningen och utanför. Och så får jag jobba med alla typer av kanaler och medier.

Du är ganska ny på Brandskyddsföreningen …?

– Ja, med föreningens mått mätt så är jag det, många har ju jobbat här väldigt länge. Jag är här för att stanna och supertaggad på att få saker att hända!

Nummer 5—2017

BrandSäkert 5 2017 omslag
Den här artikeln finns med i BrandSäkert № 5—2017.